Перейти к содержимому
5 часов назад, McFris сказал:

И тут ещё хотят Корсар с 3000л.с. туда запулить, да ещё и с никогда не летавшим двигателем с водометанолом. :facepalm:

Просто ты и еще 2.5 землекопа играет в СБ. 

medal medal medal medal medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
3 часа назад, Metrallaroja сказал:

Could you provide us the full document?

No, it's a "sikret dokument".

medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 часа назад, Metrallaroja сказал:

Now my question is, why this document rates the max speed at Military power at sl (3000hp) at 399mph?

Yup, why??? Explain this.

medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, GarF1eld сказал:

Странный график, мощность 3300@60", а скорость как при 3000@52" и стыкуется с графиком из SAC если учесть что там чуть другой винт и версия самолёта с 4 пулеметами, а не с 6. 

думаю проблемы уже нету дать режим в 60 дюймов, прибавку к скоростным ЛТХ можно посчитать самим.

Ты понимаешь... нет шансов. Потому что в SAC как правило написана какая то туфта. Например для AM-1 в 5 разных SAC написана совсем разная инфа, по мотору там совсем ад и израиль. Разрабы на основе представленной информации решили взять за точку отсчёта данные SAC минус подвесы под крылом, как наиболее поздние и известные, и получили то что получили. И если располагать всем объёмом информации понятно что без новых данных их на другое решение не сподвигнуть.

medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • 4 недели/недель) спустя...
В 20.11.2020 в 18:01, McFris сказал:

Yup, why??? Explain this.

The explanation:

On 30 of December 1944 P&W made a report about the engine problems on the semi-production variant of the R-4360-4, this showed among other issues problems with carburetour A-3:

 

image.png.c527f145dcfbb8d90132b8b9bc13ea

image.png.410995f3aaa2d2dfeb2ef606ca2979

Source: https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a800377.pdf

Remember that the water injection provisions were added on B2-3 Carbouretors and that the XF2G-1 had first A-3 and at the same time the F2G-1 had first B-1:

unknown.png

So this means that until mid-late 1945 (when the production was released and the F2G-1 was read for service) the F2G-1 didnt had water injection.

That is why your documents dated on October 1944, the SAC dated the same date or the Early Pilot Flight Manual dated on early 1945 (21/03/1945) don't have performance data with combat power (water injection). :salute:

medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
10 часов назад, Metrallaroja сказал:

On 30 of December 1944 P&W made a report about the engine problems on the semi-production variant of the R-4360-4, this showed among other issues problems with carburetour A-3:

Remember that the water injection provisions were added on B2-3 Carbouretors and that the XF2G-1 had first A-3 and at the same time the F2G-1 had first B-1:

So this means that until mid-late 1945 (when the production was released and the F2G-1 was read for service) the F2G-1 didnt had water injection.

1.JPG.e16e18917f7f4bf18622269e41ac2cce.J 2.JPG.7a1b8bd2022b91e244ff5fed3c6c2788.J

3.thumb.JPG.24ed6fa28557e6e5d0b1b349c48a

medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
10 часов назад, Metrallaroja сказал:

That is why your documents dated on October 1944, the SAC dated the same date or the Early Pilot Flight Manual dated on early 1945 (21/03/1945) don't have performance data with combat power (water injection).

So you just have to find the reports on the use of water on the 5 production machines after August 1, 1945, and it will be immediately installed in the game.

Изменено пользователем McFris
medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 17.11.2020 в 14:36, RenamedTV сказал:

Сейчас можно на нём пробный вылет сделать кто-нибудь знает? 

Можно в динамиссиях отловить

medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • 4 недели/недель) спустя...

Этот самолёт ничем не лучше Темпеста 2, или мне кажется? Так там ещё и пушки. Кто же додумался ему бр выше на 0.7 выставить?

medal medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 17.11.2020 в 21:55, K_u_C сказал:

он хуже 4В, значит 5.3

Показать содержимое

x2941170-1544008274.png

 

Это логично, но логика это не про разрабов, так что 6.7 кушайте, тфу противно.

medal medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 20.11.2020 в 15:25, GarF1eld сказал:

С такими документами для V_S_N думаю проблемы уже нету дать режим в 60 дюймов, прибавку к скоростным ЛТХ можно посчитать самим. Единственное что остается, узнать расположение бака с водой и его ёмкость, иначе как считать центровку самолёта и время впрыска?

Cleveland says that they used a 100 gallon tank aft the cockpit for water.

image.png.f71192ba7b7650a0c7608692ace1cd

Bob Odegaard race 57 also uses this 100 gallon tank

Minute 5:35

This tank is included on factory schemes.

image.thumb.png.58852a5ca24af3a17add9af8

image.thumb.png.b2fe7f6314496bce3161d867

medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
16 минут назад, Metrallaroja сказал:

Cleveland says that they used a 100 gallon tank aft the cockpit for water.

....

This tank is included on factory schemes.

Great find! I think now there is no obstacles left for introducing 60" WEP for F2G.

Изменено пользователем GarF1eld
medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
24 минуты назад, Metrallaroja сказал:

This tank is included on factory schemes.

Thx! Great job! Has there been any new information about bomb/rocket load?

medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ВСН, конечно, может и бачок в самолет всунуть, и мощность накрутить, но вы, главное, проследите, чтоб БВВд пулеметы не снял. 

medal medal medal medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
15 минут назад, Waise_ сказал:

ВСН, конечно, может и бачок в самолет всунуть, и мощность накрутить, но вы, главное, проследите, чтоб БВВд пулеметы не снял. 

Снимет и 7.0 выдаст.

Хотя летает почти как F4U на 5.0, только БК меньше...

medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
15 минут назад, Waise_ сказал:

ВСН, конечно, может и бачок в самолет всунуть, и мощность накрутить, но вы, главное, проследите, чтоб БВВд пулеметы не снял. 

Ну что я могу на это сказать. Тут нормально всё всунуто и прикручено?

image.png.f4bcc4f905376cad239b3a4660284d

 

 

medal medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 часа назад, Metrallaroja сказал:

It is very bad and ugly to quote only the right bits of text. :facepalm:
image.png.88279608bda097e88024323cb41658
"We build special scoops to get more ram air and INSTALLED WATER INJECTION FOR MORE POWER."

medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
12 минуты назад, McFris сказал:

It is very bad and ugly to quote only the right bits of text. :facepalm:
image.png.88279608bda097e88024323cb41658
"We build special scoops to get more ram air and INSTALLED WATER INJECTION FOR MORE POWER."

Yes, it was to show where the water tank was placed. That doesnt mean that other F2G's like the 458 didn't had the water injection already fully installed or that they just did minor modifications to adjust it.

For example some planes like the 458 had already special scoop made by the navy.

image.png

458 was the plane evaluated in Patuxent and is clasified as Contractor's Final Demonstrationhttps://catalog.archives.gov/id/7532356

Cleveland  bought the 458 and adjusted other F2Gs with the same modifications.

As you can see with the same scoop that the Navy on Patuxen developed.

For example Race 74:

Before:

904-17.jpg

After: 

904-21.jpg

Back on the 458, named as Race 57 when it was later painted and won a race with no modifications. Is the plane of the skin that we have in game.

medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

I understand why water injection doesn't want to be added. I will try to get more proofs like that document. 

The fact is that the plane was fully capable of it, probably some like the 458 even used it and that It would have had it if it ever reached service.

But at least give the 52'' 2700rpm 30 minute limit to 100% as the manual says, and dont have it at WEP as it is in game

medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 12.01.2021 в 15:40, Metrallaroja сказал:

 

image.thumb.png.58852a5ca24af3a17add9af8

image.thumb.png.b2fe7f6314496bce3161d867

And what does this tank connect to in this diagram? Why is it connected to the FUEL SYSTEM? Probably because it is a standard extra tank? Like on P-51, P-40 and others?
image.thumb.png.e4f2a16e26ca1d30bd8e3f2b

The actual Water injection system looks complicated like this, and it doesn't connect to the fuel system in any way (which I think is self-explanatory):
image.thumb.png.6ad263efc315fbd5fecfac24

That's the difference between a 4 engine and a 4W engine. Everything is ready for the optional water supercharger system, but it was not installed on the production aircraft. But when converted to racing, the system was supplemented, as is written about in the books.
image.thumb.png.109f25a86860aa7603a7ab5b

medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
3 часа назад, McFris сказал:

Everything is ready for the optional water supercharger system, but it was not installed on the production aircraft. But when converted to racing, the system was supplemented, as is written about in the books.

image.thumb.png.109f25a86860aa7603a7ab5b

I agree. 

Maybe this auxiliary tank was only first converted to water tank on the race 74 since it didn't had a water tank installed.

Other planes like race 57 (88458) and race 94 (14693 F2G-1) maybe had other water tank similar to the AM-1 installed by P&W and the Navy.

On a interview Dick Becker (pilot of 94 and 74) said that the major different between this planes was the big water tank aft the cockpit that changed CG.

medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

As you say everything is ready for the water injection.

I think that if some production planes didn't had it installed is just a matter of time between P&W and the short production of F2Gs.

Still I think you could agree with me that the planes that were improved on Navy service / Navy test center like the F2G-1 88458, it is quite certain that it had water injection installed. Since for example this one was tested until 1947.

 

medal medal medal

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу

×
×
  • Создать...