F-111A Aardvark

Любую, дамаг всех 20-мм пушек занерфлен в хлам, так что там тупо рандом. Имхо - побольше офз/бз снарядов.

Наземную. Пилит всё, доты, танки, с таким БК можно зажимать

Да не, у флотских пушек как раз дамажка норм, тот же фантом J или Ф-5 нормально с пары попаданий сбивают.

Ну шо? Помянем самолёт?

2.33.0.52 → 2.33.0.53

  • F-111A :
    • Wing at 0% sweep
      • Oswald’s efficiency number reduced from 0.78 to 0.62
        • This will mean a higher coefficient of drag depending on AoA, reducing overall turn
      • Lift coefficient after critical AoA reduced from 1.2 to 1.05
        • Reduced lift after stall
      • Coefficient of drag Mach multiplier curve Critical Mach number from 0.78 to 0.74
        • Multiplier will begin applying from M0.74, resulting in slightly increased drag
      • Auxiliary Mach multiplier curve multiplier maximum reduced from 1.15 to 1.05
        • Slightly reduced coefficient of lift from M0.3 to M0.6
      • Induced drag Mach multiplier curve critical Mach number from 0.78 to 0.45
        • Induced drag multiplier will begin applying from M0.45 instead of M0.78, resulting in increased induced drag
      • Coefficient of lift at critical AoA reduced from 1.52 to 1.42
        • Reduced lift at critical AoA
    • Wing at 0% sweep, flaps out
      • Oswald’s efficiency number reduced from 0.78 to 0.62
        • This will mean a higher coefficient of drag depending on AoA, reducing overall turn
      • Auxiliary Mach multiplier curve multiplier maximum reduced from 1.15 to 1.05
        • Slightly reduced coefficient of lift from M0.3 to M0.6
      • Induced drag Mach multiplier curve critical Mach number from 0.78 to 0.45
        • Induced drag multiplier will begin applying from M0.45 instead of M0.78, resulting in increased induced drag at lower speeds than before
    • Wing at 50% sweep
      • Oswald’s efficiency number reduced from 0.71 to 0.54
        • This will mean a higher coefficient of drag depending on AoA, reducing overall turn
      • Lift coefficient after critical AoA increased from 0.8 to 0.95
        • Increased lift after stall
      • Induced drag Mach multiplier curve adjustments
        • Critical Mach number from 0.78 to 0.5
        • Coefficient max value from 1.05 to 1.1
        • Induced drag multiplier will begin applying from M0.5 instead of M0.78 and overall have slightly more induced drag both at lower speeds and overall
      • Zero-lift drag coefficient increased from 0.0073 to 0.0079
        • More overall drag
    • Wing at 50% sweep, flaps out
      • Oswald’s efficiency number reduced from 0.7 to 0.54
        • This will mean a higher coefficient of drag depending on AoA, reducing overall turn
      • Lift coefficient after critical AoA decreased from 1.35 to 1.05
        • Reduced lift after stall
      • Induced drag Mach multiplier curve adjustments
        • Critical Mach number from 0.78 to 0.5
        • Coefficient max value from 1.05 to 1.1
        • Induced drag multiplier will begin applying from M0.5 instead of M0.78 and overall have slightly more induced drag both at lower speeds and overall
    • Wing at 100% sweep
      • Oswald’s efficiency number reduced from 0.61 to 0.5
        • This will mean a higher coefficient of drag depending on AoA, reducing overall turn
      • Induced drag Mach multiplier curve adjustments
        • Critical Mach number from 0.78 to 0.5
        • Coefficient max value from 1.05 to 1.1
        • Induced drag multiplier will begin applying from M0.5 instead of M0.78 and overall have slightly more induced drag both at lower speeds and overall
      • Lift coefficient at critical AoA adjustments
        • High: 1.15 to 1.05
        • Low: -1.05 to -0.95
        • Slightly less lift at critical AoA, slightly more at negative critical AoA
      • Zero-lift drag coefficient reduced from 0.008 to 0.0077
        • Less overall drag
    • Wing at 100% sweep, flaps out
      • Oswald’s efficiency number reduced from 0.61 to 0.5
        • This will mean a higher coefficient of drag depending on AoA, reducing overall turn
      • Induced drag Mach multiplier curve adjustments
        • Critical Mach number from 0.78 to 0.5
        • Coefficient max value from 1.05 to 1.1
        • Induced drag multiplier will begin applying from M0.5 instead of M0.78 and overall have slightly more induced drag both at lower speeds and overall
    • Thrust maximum number before calculation reduced from 4940 to 4400 kgf
      • After calculation, this will express in a loss of around 1000-3000 kgf overall at any speed

В самолете что-то пофиксили, но это были не крылья с подвесными пушками.

Вычеркиваем.

1 лайк
  • F-111A — уменьшена скорость установившегося виража до 13°/с при весе 60000 фунтов, скорректирована скороподъёмность (репорт) .

Обновление 2.33.0.54

Мне вот интересно: неужели настолько сложно указывать насколько именно уменьшена скорость виража? До 13°/с. А сколько было? 30°? 15°?
Тоже касается и скороподъемности. Скорректирована. Насколько?

Насколько сильно? а то я это…
image

А я уже Асов на нем открыл. Хотя я с талисманом летал.

Я без, скидок не было)

Улитка срезала тягу движков.


image

К сожалению не знать(

1000 украли… Леее, как теперь быть быстрее фантомов до базки

Добавь к этому возросшее сопротивление и в целом переработку ФМ. Нехило так напильником прошлись по самолету.

не, ну фм у него была очень странная. щас надо смотреть в рандоме.

Ну, разгон у него конечно стал хуже заметно.

Он и без этого был неиграбельной помойкой.

Мда данный самолет и так был очень специфичным, живучести не было, с одноклассниками в бою было тяжело, а тут еще прошлись напильником ну что сказати це фанастишно, теперь не до базы не долететь не в файт залететь, поздравим разрбов с очередным убитым самолетом.

Теперь лiтак хуже фантомов во всём.
Подождем ему 9.3, тогда и посмотрим.

Поздравляю, теперь примерно на половине танковых карт он не способен с фулл загрузом оторваться от земли до деревьев/горы/кочки за полосой. После первой откидки можно лететь в землю и не возвращаться на филд.